Daca crezi ca esti sanatos sau nu, ai intotdeauna dreptate!

Meniu

Bun venit

Ioan Mudura

Tel: 0744 618 042
Skype: ioan.mudura
Email:
ioanmudura@yahoo.com

Greseli

Viata --- vazuta altfel !...

Avem in fata
Cea mai interesanta forma de a intelege Starea de sanatate
«P r o i e c t S T »

     5 greseli pe care le fac oameni cand aplica Tapping EFT

Este clar ca iti ia doar 5 minute sa inveti Taping EFT, dar dureaza o viata intreaga sa o stapanesti (acest principiu se aplica majoritatii lucrurilor din viata).

Tehnicile de Tapping - Eliberare Emotionala sunt surprinzator de simplu de invatat. Si copiii le prind foarte usor, dar ca sa obtii cele mai bune rezultate, sa o poti folosi eficient pentru tine si cei dragi, trebuie sa studiezi permanent, sa explorezi, sa le folosesti

Acestea fiind spuse, iata 5 dintre cele mai frecvente greseli pe care le fac oamenii referitoare la Tapping - EFT:

Greseala #1 - Nu le folosesc

Chiar este o chestiune serioasa si sunt convins ca te-ai lovit de ea. De cate ori nu ti-ai amintit de un eveniment sau de o zi anume sau de o problema fizica pe care ai avut-o o perioada si te-ai intrebat: "De ce nu am facut Tapping - EFT pe asta?"

Mi s-a intamplat mie sa stau o jumatate de zi cu o durere de gat de la pozitia gresita in somn si sa imi spun: "Hei!! Fa Tapping - EFT!". Iar eu sunt tipul cu Tapping - EFT - cum as putea uita?

Daca nu esti sigur pe ce sa aplici Tapping-EFT, iata o scurta lista. Adevarul este ca treaba asta cu tapotarea punctelor EFT este relativ noua pentru noi. Eu am folosit-o, am studiat-o si am predat-o de vreo 10 ani de-acuma. Dar timp de 25 de ani inainte de asta nu am stiut de ea, nu am folosit-o, nu am avut nicio experienta de acest fel. Sunt multi ani de formare, de conditionare fara a avea aceasta unealta, mai ales ani ai copilariei.

Pur si simplu nu am avut-o pana acum ca parte integranta a vietii noastre, deci am dezvoltat obiceiul de a nu o include. Daca am fi fost invatati de mici ca a tapota punctele din EFT este la fel de important ca spalatul pe dinti, am fi avut o cu totul alta experienta acum.

Prin urmare, motivul pentru care multi dintre noi nu folosim aceste tehnici este pentru ca...uitam. Bine, pot fi si motive mai profunde pentru care nu o folosim cum ar fi auto-sabotajul, frica de schimbare s.a.m.d. Dar asta este o alta discutie. Pentru moment este important sa recunosti ca nu folosesti Tapping-EFT pentru ca pur si simplu uiti de ele - si, cu blandete si dragoste, sa iti reamintesti sa le folosesti.

Iata un scurt exercitiu care sa te ajute sa mai elimini din rezistenta si din vechile obiceiuri. Incearca-l acum si observa cum iti afecteaza saptamana:

Punctul karate: Chiar daca nu am folosit Tapping-EFT de fiecare data cand puteam sa o fac, ma accept profund si complet.

Punctul karate: Chiar daca as fi putut sa imi usurez viata/situatia (completeaza cu un moment recent in care ai fi putut sa folosesti Tapping-EFT) folosind Taping-EFT, aleg sa ma relaxez si sa ma iert.

Punctul karate: Chiar daca nu sunt obisnuit/a sa apelez la Tapping-EFT pentru a-mi rezolva problemele, aleg sa incep sa le folosesc. Aleg sa devin mai descurcaret/eata si sa imi amintesc sa folosesc acest instrument asa de puternic.

.punct.

IS: Nu am folosit EFT
CO: De ce nu?
SO: Ma auto-sabotez?
SN: Poate....
B: Sau poate ca doar am uitat
C: Poate ca nu sunt obisnuit/a cu aceasta metoda
SB: Dar pot incepe sa o folosesc acum.
VC: O folosesc chiar in acest moment!
=============
IS: Si asta e minunat!
CO: Aleg sa imi amintesc
SO: sa tapotez
SN: Aleg sa dezvolt acest obicei pozitiv
B: Care ma poate ajuta atat de mult
C: Imi va face viata mai usoara
SB: Si asta este o alegere pe care vreau sa o fac.
VC: Aleg sa folosesc EFT atunci cand am nevoie.

Respira adanc.

Si da-i drumul...Repeta de cateva ori sau concentreaza-te pe orice ar fi aparut in timp ce faceai aceasta scurta runda de tapotare si continua cu aceasta.

Greseala # 2 - Nu esti suficient de specific/a

Intotdeauna incurajez oamenii sa inceapa cu afirmatii generale pentru ca este mai usor, iar lucrurile se pot indrepta in directia potrivita. La ce ma refer cand spun "o afirmatie generala"? Ceva de genul:

"Chiar daca nu sunt fericit/a in acest moment…ma accept profund si complet".

Aceasta afirmatie este generala si nu se concentreaza pe ceva specific.

Cu toate acestea, de acolo, dupa o runda sau doua de tapotari, este important sa intri in lucruri specifice.

In acest caz ai putea pleca de la "Chiar daca nu sunt fericit/a acum..." la "Chiar daca nu sunt fericit/a in acest moment pentru ca seful meu s-a purtat atat de urat azi..."

Acum te-ai concentrat pe un eveniment specific care te va duce catre rezultate mai bune. Cu cat esti mai specific, cu atat mai bine. Ceea ce ne duce la

Greseala #3 - Nu te adresezi tuturor "aspectelor" problemei

Gary Craig, fondatorul EFT, era un geniu in a identifica importanta „aspectelor” pentru a obtine rezultate extraordinare. Ce inseamna aspecte?

Un aspect este o "parte" specifica a problemei.

In cazul de mai sus, plecam de la general la specific catre "aspecte" si mai specifice

Iata cateva aspecte probabile/potentiale ale acestui exemplu:

"Nu sunt fericit pentru ca seful a tipat la mine" (acesta este un aspect audio al evenimentului).

"Nu mi-a placut cum s-a uitat la mine"

"Cuvintele lui parca m-au lovit ca un pumn in stomac" (iata o senzatie fizica pe care sa lucrezi)

"Mi-e frica sa nu ma concedieze" (o frica viitoare pe care sa lucrezi)

"Imi aminteste de felul in care imi vorbea tata" (o "trauma din copilarie" pe care trebuie lucrat)

"Niciodata nu am avut relatii bune cu sefii mei" (o convingere limitativa pe care sa lucrezi)

Si am putea continua…

Unele probleme pot fi rezolvate prin tapotarea aspectelor generale, insa ceea ce e grozav la lucrul cu aspectele este ca poti sa descoperi mult mai multe situatii care se intampla in viata ta. Si curatnd aceasta experienta anume cu seful tau poate avea urmari/repercursiuni masive asupra multor alte probleme din viata ta.

De exemplu, pornesti de la experienta cu seful tau. Dar continui sa tapotezi pe cum te simteai cand tatal tau vorbea cu tine si vindeci relatia pe care o ai/aveai cu tatal tau si in acest fel vei avea o experienta mai buna cu seful tau.

Daca iti iei timp sa o faci corect, poate avea efecte profunde care sa dureze o viata intreaga.

Iar asta ne introduce perfect in...

Greseala #4 - Nu tapotezi suficient de mult

Aceasta este o greseala pe care o intalnesc destul de des. Oamenii spun:

"Da, am incercat EFT pe asta, dar nu a functionat?". Cand ii intreb cate runde au facut imi raspund ca o runda sau doua. Asta nu prea e de ajuns.

Observ asta in special la durerile fizice. "Ah, ma doare gatul. Am facut EFT, dar nu a disparut..."

"Cat timp ai tapotat?"

"Doua sau trei minute"

o

Miracolul de 1 minut se poate intampla, dar de cele mai multe ori e nevoie de o tapotare sustinuta.

Nu spun ca trebuie sa petreci ore in sir tapotand, dar ai nevoie de cel putin 15 minute de tapotare sustinuta ca sa lucrezi cum trebuie pe o problema.

Ce fac eu atunci cand incep sa fac EFT pe o situatie este sa imi setez o alarma si imi propun sa nu ma opresc mai devreme de cele 15 minute. Asta ma ajuta sa nu renunt repede sau sa ma las distras.

Greseala #5 - Nu notezi problema pe care lucrezi

Cand lucrezi de unul singur cu EFT este folositor sa ai o foaie de hartie si un pix (sau calculatorul) ca sa iti notezi problema pe care vrei sa lucrezi, progresul pe o scara de la 1 la 10 sau sa notezi alte lucruri care apar in timp ce lucrezi pe acea situatie.

Ultimul aspect poate fi cel mai important – sa notezi alte lucruri care pot aparea in timp ce lucrezi pe acea situatie.

Uite cum ar putea arata. Iti notezi:

"Ma simt frustrat/a de toate facturile care au venit azi. Emotia e de intensitate 7 pe o scara de la 0 la 10."

Si incepi sa tapotezi, frustrarea dispare. Dar deodată simti furie. Notezi asta.

"Sunt furios/oasa pe mine ca luna asta nu am muncit mai mult. E de intensitate 8."

Acum tapotezi pe furie. Incepe sa se linisteasca si se transform in tristete.

"Sunt trist/a ca se tot intampla asta. E de intensitate 5".

Continui sa tapotezi.

Te uiti inapoi si verifici frustrarea de la inceput. E de intensitate 1. Abia daca o mai simti. Furia a scazut la intensitate 4. Inca mai e ceva acolo, continui sa tapotezi. In timp ce tapotezi pe furie iti amintesti de doua momente din copilarie:

"Atunci cand tata mi-a spus ca nu voi realiza nimic in viata".

"Mama plangea pentru ca nu avem suficienti bani".

Le notezi pe amandoua pentru ca trebuie sa lucrezi pe ele separat.

Si asa mai departe...

Este exact ca atunci cand cureti o ceapa, foaie cu foaie. Si desi poate parea complicat la inceput, odata ce ai prins procesul, este usor. Devine si mai usor atunci cand iti notezi ce apare si nu te indepartezi de la subiect.

Alt beneficiu al faptului ca notezi este ca, daca nu vrei sa lucrezi pe ceea ce apare atunci sau nu ai timp sa lucrezi, le ai notate si revii la ele in alt moment.

Gata! Acestea au fost cele 5 greseli pe care le fac oamenii cu EFT - si rezolvarea lor.

Sursa: www.thetappingsolution.com

Împarte cu ceilalti:

Exemple de afirmatii:

- Daca aveti emotii la sustinerea unui examen, spuneti:

,,Chiar daca am emotii pentru examen ma iubesc profund si ma accept asa cum sunt.”

- Daca aveti migrena spuneti:

,,Chiar daca am o migrena puternica ma iubesc profund si ma accept asa cum sunt.” Este bine ca sa spuneti asa cum simtiti dumneavoastra nu asa cum e manierat sa vorbiti – De exemplu in acest caz puteti spune, daca asa simtiti:

"Chiar daca ma doare capul asta de ma capiaza de imi vine sa iau un topor sa il tai f... mama lui de cap ca ma innebuneste de atitia ani...eu ma iubesc si ma accept asa cum sunt."

- Daca v-ati certat in public si ati fost agresat verbal si fizic, spuneti:

"Chiar daca sunt furioasa pentru faptul ca X si-a batut joc de mine ieri in fata prietenilor ma iubesc profund si ma accept asa cum sunt."

- Daca in ultimul timp v-ati ingrasat din cauza dulciurilor care va plac,spuneti:

"Chiar daca imi vine sa maninc toata ziua ciocolata si toata ziua nu ma gindesc decit la ciocolata eu ma iubesc si ma accept asa cum sunt."

- Daca in copilarie ati suferit din cauza unor evenimente, spuneti:

"Chiar daca tatal meu m-a batut de ziua mea de nastere si mi-a fost asa de rau, ma iubesc asa cum sunt si ma acccept asa cum sunt."

sau depinde de eveniment:

"Chiar daca fratii mei au spus de ziua mea de nastere cind aveam 8 ani ca sunt prost si idiot eu ma iubesc si ma accept asa cum sunt."

- Daca aveti cosmaruri sau somn agitat,spuneti:

,,Chiar daca am cosmaruri in fiecare noapte ma iubesc si ma accept asa cum sunt.”

- Daca aveti spaima de sobolani, gandaci, paianjeni sau alte vietati, spuneti:

"Chiar daca am o spaima de sobolani (sau numiti vietatea respectiva) ma iubesc profund si ma accept asa cum sunt."

- Daca aveti depresia spuneti:

"Chiar daca am depresie si sufar asa de mult si nu vad logica in a trai viata, ma iubesc profund si ma accept total asa cum sunt."

- Daca aveti dureri spuneti :

,,Chiar daca am durerea din plaminul sting, jos eu ma iubesc profund si ma accept asa cum sunt."

"Intr-un sfarsit, puteam sa gandesc rational si sa fiu de ajutor. Am redus trauma care imi provoca anxietate si acum cand ma gandesc la asta, nu mai simt nimic. Acum, am o alta perspectiva asupra lucrurilor si pot sa duc o viata normal." In momentul de fata, ea preda EFT propriilor copii, ca sa ii ajute pe viitor.

EFT mai este cunoscut ca metoda "tapping". A fost inventata in anii '90 de un tip pe nume Gary Craig si se trage din teorii de medicina alternativa. In mare parte se bazeaza pe meridianele energetice (meridianele Chi) din medicina alternativa chinezeasca. Ideea de baza a acestui concept este ca meridianele energetice sunt sustinatorii vietii. Fiecare meridian corespunde cu o componenta majora a corpului. Cateodata, se pot forma blocaje de la emotii prea puternice sau traume, iar o sanatate optima necesita un curs energetic echilibrat..

"Toate informatiile acestor meridiane sunt stocate in subconstientul tău", explica Karl Dawson, un practician EFT. "Atunci cand apasam(ciocanim) in punctele respective e ca si cum apasam butoanele de resetare." In timpul procedurii, emotiile sunt eliberate gradual, pana cand excesul de energie se curata pentru a restabili echilibrul. In acupunctura, asta se obtine cu ajutorul acelor. Cu metoda "tapping", iti foloseslti degetele pentru a aplica presiune(ciocanit) in timp ce repeti niste cuvinte.

Secventa 8

lista cu probleme/provocari clic aici

Pentru mai multe informatii clic aici

Ca de fiecare data - atitudinea - are o mare influenta/importanta. Nu trebuie sa spui cã nu ai timp sau nu ai bani pentru a avea un stil de viata sanatos care sa-ti aducã relaxare, dragoste de vita si atitudine pozitivã.

Pentru mai multe informatii clic aici,

"Nimic nu este mai scump decît o şansă ratată."
H.Jackson BROWN Jr.

Copyright © Ioan Mudura - Viata vazuta altfel - 2021. All Rights Reserved.